Felmerült pár új gondolat, ami érdekes lehet. Gondoltam rá, hogy beékelem az egyes részeket oda, ahová időrendben beillik. De hogy azoknak, akik már egyszer elolvasták a cikket ne kelljen ismét átrágniuk magukat rajta, inkább folytatásosan írom le. Sőt, úgy döntöttem, hogy új bejegyzésbe írom, mert már az előző is hosszú volt.
SZÓVAL!
Van egy jelenetünk, ami szintén lényeges lehet. Ez pedig az, ahogy JungWon szétfoszlik a naplementében:
Ahogyan SungHoon keze lángra kap, ez is egy ábrázolásmód arra, hogy a vámpírokat megsemmisíti a napfény. De hol is vagyunk? A pusztában, ahol a tornyot is láthattuk korábban. Ha a Bábel tornyát vesszük alapul, tovább kell vizsgálnunk azt a történetet, hogy ez a kép érthető legyen. Miután az emberek különböző nyelveken kezdtek beszélni, szétszéledtek a földön és államokat alapítottak. Így a hatalom nem egy kézben összpontosult. JungWon darabjai ugyanúgy szétszélednek, mint az emberek. Ezeket az embereket tekinthetjük a rajongóknak, akik a világ különböző pontjain élnek.
Kicsit kevésbé lényeges elem, hogy egyes tagoknál megjelenik az elhatározásnak a pillanata, hogy kilépnek a napfényre. Az első Sunoo. Mikor azt énekli, hogy: "Az a fény megégetett engem. Az a fény elvakított engem." totál plánban látjuk őt, tehát az egész szoba látszik. Ekkor még a napfény csak halványan dereng, szinte nem is világítja be a szobát.
Majd úgy folytatja: "De most mégis elindulok és követem az álmaim. Elmerülök a vörös napban." Mikor megszületik ez a döntés, Sunoo arcát premier plánban látjuk. Ekkor felfedezhetjük, az arca élein, a fülén, az inggallérján a vörös fényt. Valószínűleg ettől a megvilágítástól látszik az egyik szeme másmilyen színűnek.
A következő személyek Jay és Jake, náluk ugyanez a módszer figyelhető meg. Szemben egymással állnak, szekond plánban, az arcuk profilja látszódik. Azt a részüket, amit ebben a szögben látunk teljesen kék fény borítja.
Ezután megint egy-egy premier jön a srácokról. Először Jay jelenik meg a vörös fénnyel az arcán, a következő tag, aki elkötelezte magát a célnak és az arckifejezéséből arra is következtethetünk, hogy Jake-et is épp meggyőzni szándékozik. Láthatóan sikerrel jár.
SungHoon eközben már a napfényben fürdik. Tőle a következő hangzik el: "A vékony határvonalon túlról te szólítasz engem. És én szólítalak téged." Említettem, hogy ez utalhat a rajongókkal való kapcsolattartásra. De van egy másik jelentése is. SungHoon, aki már a napos oldalon van, szólítja a többieket, hogy csatlakozzanak hozzá. A srácok nem csak megválasztottak maguknak egy sorsot, de társakat is keresnek hozzá, akikkel osztozhatnak benne. Így válnak egy csapattá.
Végül kicsit más módszerrel, de Ni-ki-nél látjuk ezt az elhatározást. Ő konkrétan a sötétségből kúszik ki a fényre.
Ezek a technikák főleg filmes szempontból érdekesek. Olyan elemek, amiket amúgy is szeretnek alkalmazni a rendezők.
Viszont az egész dallal és klippel kapcsolatban van egy szerintem téves feltételezés. A szoba, amiben Jay és Jake áll tele van pókhálóval, a falak megtépázottak. Alapvetően az emberek azt feltételezik, hogy ez a hely egy börtön vagy elmegyógyintézet, a nővérek pedig holmi börtönőrként funkcionálnak. A pókhálók pedig azt jelentik, hogy túl régóta vannak fogságban. Alapvetően egy rettenetesen szomorú, kétségbeesésről szóló dalra asszociálnak. A rabságot viszont nem a hely vagy a nővérek jelentik, hanem az a bizonytalan állapot, amiben lebegnek. Sikerült bekerülniük egy céghez gyakornoknak, de még nem debütáltak és nem tudják, hogy fognak-e valaha. A klipben pedig nem tudják, hogy valaha vámpírok lesznek-e vagy megmaradnak valami korcsnak, ami még nem vámpír, de már nem ember.
Mit jelenthetnek a bevillanó képek?
Ez a dolog mindenkit foglalkoztat, de itt már nem annyira egyértelmű a dolog. Őszintén szólva, ezen nagyon kellett törnöm a fejem, egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jó az elképzelésem. De hátha! Az első képek Sunoo része után villannak fel: a játszószoba, az ebédlő, a társalgó és a vörös szoba.
Másodjára pedig akkor jelennek meg ezek a felvillanások, mikor HeeSeung beveszi a pirulát. Úgy jelennek meg, mint az ő emlékképei. A vörös szoba kivételével ugyanazokat a helyiségeket látjuk:
Három különbséget lehet megfigyelni. Az elsőként felvillanó képek fekete-fehérek, álló/mozdulatlan képek, valamint csak a személyzet látható rajta. Ezzel szemben HeeSeung képei vörös fényben úsznak, mozgó képek és megjelennek rajta a tagok. Kivétel a játszó szoba, de ott láthatjuk, hogy nem rég használhatták, a játékok ott maradtak rendetlenül a szoba közepén.
A magyarázat:
A BE:LIFT egy újonnan alapított kiadó, aminek az ENHYPEN az első csapata. Ezek a képek a kiadó történetét mesélik el. Az első feltételek a gyakorló termek és más használati helyiségek, illetve a személyzet és a tanárok. De a valódi munka akkor kezdődik el, amikor már gyakornokok is vannak. A kiadó életébe ők hozzák el a napfényt, ők hozzák mozgásba a dolgokat, ők vannak a középpontban és mindenki azon dolgozik, hogy nekik fényes jövőjük legyen, ezáltal a kiadónak is hírnevet szerezzenek.
Kicsivel később bevillan egy totál az épületről, az az a kiadó egyben van. Minden feltétel előállt.
A második szettben nem látjuk a vörös szobát, de annak a fénye beköltözött a többi helyiségbe. De pontosan mit is jelképezhet ez a vörös szoba? A kérdést akkor tettem fel magamnak, mikor a berendezés felhívta magára a figyelmem. Sokkal hangsúlyosabb azon a képen, amit a villanásokban látunk, de akkor lehet jobban megvizsgálni mikor SungHoon is a helyiségben van.
Ez egy kád, ami le van takarva egy vörös anyaggal, de csak részben. Ez itt megint egy felemás dolog. A szoba valószínűleg az I-LAND-et szimbolizálja. Az I-LAND volt az első alkalom, amikor kiléptek a napfénybe. Fellépéseik voltak a tesztek képében, de még nem tudhatták, hogy debütálni fognak-e. Még ebben az állapotban is bizonytalan volt a sorsuk. Ezen a képen őket szimbolizálja a kád.
Említést tettem Jay bizonytalanságáról a helyzetével kapcsolatban, amiben a csillagok és a hold fényei jelképeztek apró sikereket. Hasonló jelentésről árulkodhat Ni-ki jelenete. És itt felhoznék egy alkalmat pont az I-LAND-el kapcsolatban. Ni-ki az egyik olyan tag volt, aki az I-LAND-ben kezdte a műsort, de kiesett és a GROUND-ba került. Ha nem láttad a műsort: ez azt jelenti, hogy egy biztonságos pozícióból veszélyzónába került. Ez csak egy példa, de ez az instabil állapot az egész gyakornoki időre érvényes. Az egész egy hullámvasút. Ni-ki a jelenetében egy fényes szobában van és lebeg, ez egy sikeres időszakot jelent. Aztán hirtelen a szoba sötétségbe borul, az az kicsúszott a lába alól a talaj.
És van még egy kiemelt jelenetünk a pusztában. Ebben a fiúk a torony előtt állnak és úgy tesznek, mintha kilőnének egy nyilat. Egyes feltételezések szerint a torony valójában a múltjukat szimbolizálja, amivel most leszámolnak. Ezért van tele régi rongyokkal.
Ezt az állítást két dolog is cáfolja. Az egyik, hogy közvetlenül a jelenet előtt pont a múlt jelenetei vannak bevágva. Ezek viszont boldog emlékek arról, hogy együtt játszanak és összekovácsolódnak. A múlt nem egy olyan dolog, amit szét akarnak zúzni. A múlt bár tele volt nehézségekkel és bizonytalansággal, visszatekintve a kemény munkájukat szimbolizálja. Elérték a céljukat, szóval megtérült az erőfeszítésük.
A következő jelenetben pedig a koreográfián keresztül láthatjuk, hogy nem előrefelé céloznak. A kezeik és a tekintetük is felfelé irányul, vagyis az égbe, amit el akarnak érni.
Alapvetően az egész klipnek két színtere van: az árvaház és a puszta. Az első jelenti a gyakornoki időszakot és ennek, egy részét képezi az I-LAND is, ami itt a vörös szoba. A második pedig már az az időszak, amiben debütáló csapattá váltak. Itt már a ruhájuk is modern és menő, és kiléptek a fénybe.
Második nekifutásra ezeket tudtam még kibogarászni. Ismét nagyon kíváncsi lennék, hogy ti mit gondoltok ezekről. Hálás lennék, ha hagynátok kommenteket és nyugodtan osszátok meg, ha tudtok olyan felületeket, ahol lehetnek érdekeltek. Köszöntem!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése